به نقل از آکادمی مهاجرتی سناجابز لگال و یا تصدیق مدارک به مهری گفته می شود که تصدیق اصل ترجمه توسط سفارت آلمان است و برای مدارک تحصیلی و شناسایی کاربرد دارد، ، کلیه متقاضیان ویزای تحصیلی و ویزای پیوست به همسر نیازمند لگال مدارک توسط سفارت آلمان می باشند که این پروسه در حال حاضر با اخذ وقت از ویزامتریک و پرداخت هزینه درخواست یک میلیون تومانی توسط شرکت رهیاب گذر آرتا نماینده رسمی سفارت آلمان و ایتالیا در ایران بانم تجاری ویزامتریک انجام می شود.
برای لگال مدارک متقاضیان ویزای تحصیلی می بایست اصل مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی آن را ارائه دهند و برای متقاضیان ویزای پیوست نیز اصل و ترجمه شناسنامه خود و همسر متقاضی و نیز سند ازدواج خود را باید ارائه دهند.
متقاضیان ویزای کاری نیز برای استفاده رسمی از مدارک تحصیلی خود در آلمان می بایست، مدارک تحصیلی دانشگاهی و دیپلم خود را لگال یا تصدیق نمایند.

مهر تائید مدارک در سفارت آلمان چیست؟
در مواردی که متقاضی قصد دارد یک یا چند نسخه از کپی ترجمه مدارک تحصیلی یا هویتی خود را به مقامات مسئول ارائه دهد از مهر تائید مدارک استفاده می شود، به عبارت دیگر مهر تائید مدارک یک نسخه از کپی مدارک ترجمه شده مربوطه می باشد که توسط ویزامتریک مهر برابر با اصل یا همان “مهر تائید” یا “تائید کپی” می گیرد. شرکت ویزامتریک در حال حاضر برای کپی هر صفحه از مدارک مبلغ ۳۰ سنت هزینه دریافت میکند .
هزینه تصدیق مدارک یا لگال مدارک ۳۰ یورو و هزینه تائید کپی مدارک ۲۵ یورو می باشد که این مبالغ همگی بصورت اسکناس نقدی در دفتر ویزامتریک به آدرس تهران، خیابان خالد استامبولی ( خیابان وزرا ) ، نبش خیابان بیست و یکم ، ساختمان شیراز ، طبقه اول پرداخت و تسویه می گردد.

متقاضیان جهت تماس با تلفن اصلی این دفتر که همان تلفن تماس ویزامتریک می باشد با شماره 021_88700343 تماس حاصل نمایند.

توجه داشته باشید که متقاضیان ویزای کار آلمان ، ویزای آوسبیلدونگ ، ویزای تحصیلی ، بلوکارت آلمان و ثبت شرکت همگی در بخش ویزای ملی یا NATIONAL VISA درخواست خود را می بایست ثبت کنند و فرم ویدکس یا VIDEX FORM مربوط به ویزای ملی می بایست تکمیل نمایند، درحالیکه برای ویزاهای پیوست به همسر یا ویزای پیوست به خانواده و ویزای درمان ی آلمان در بخش ویزای شنگن درخواست خود را ثبت کرده و فرم ویدکس شنگن یا SCHENGEN VIDEX FORM را می بایست تکمیل کرده و ارائه دهند.